آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

  • ۰
  • ۰

مدل پلاگین هیبرید کراس‌اور لوکس DS7 کراس‌بک با نام E-Tense 4x4 رونمایی شد. مصرف سوخت این مدل، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کراس‌اور لوکس DS 7 کراس‌بک نسخه‌ی پلاگین هیبرید دریافت می‌کند؛ این مدل با نام E-Tense 4x4، اولین محصول و نتیجه‌ی برنامه‌ی گروه PSA برای توسعه فناوری خودروهای برقی و نماینده‌ی فرانسوی‌ها برای رقابت باولوو XC60 T8 خواهد بود.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

DS 7  کراس‌بک ای-تنس از قوای محرکه‌ی مشابه پژو 3008 GT Hybrid4 استفاده می‌کند؛ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۶ اسب بخار (BHP) در کنار دو موتور برقی با قدرت ‍۱۰۸ اسب بخار قرار گرفته است تا این کراس‌اور فرانسوی در مجموع ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشته باشد. پک باتری با ظرفیت ۱۳.۲ کیلووات ساعت امکان طی کردن مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۱۳۴ کیلومتر بر ساعت را در حالت تمام برقی ممکن می‌کند. DS7 Crossback E-Tense ار گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می‌کند تا تمام قدرت پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی به هر چهار چرخ منتقل شود.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

به‌لطف سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD)، اینکراس‌اور لوکس با نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت در زمان ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این مدل بر اساس استانداردهای آلایندگی جدید WLTP اروپا، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی آن ۵۰ گرم CO2 در هر کیلومتر اعلام شده است.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

قوای فنی پلاگین هیبرید این مدل با دیگر محصولات گروه خودروسازی PSA شامل سیتروئن C5 Aircorss  پلاگین هیبرید و دو مدل پژو 508 و 3008 پلاگین هیبرید مشترک است. ۸ ساعت زمان نیاز است تا DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با اتصال سه‌شاخه‌ی معمولی برق کاملاً شارژ شود اما در صورت استفاده از شارژ سریع ۶.۶ کیلووات ۳۲ آمپر، این زمان به ۲ ساعت کاهش پیدا می‌کند. البته به‌لطف سیستم ترمز با قابلیت بازیابی انرژی یا حتی پیشرانه‌ی بنزینی، امکان شارژ ناچیز باتری در هنگام حرکت نیز وجود دارد.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

چهار حالت رانندگی مختلف در کراس‌اور پلاگین هیبرید لوکس DS وجود دارد؛ حالت پاک (Zero Emission) که در آن فقط موتورهای برقی فعال هستند، حالت اسپرت که پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی برای تولید حداکثر قدرت ترکیب می‌شوند، حالت هیبرید برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و حالت 4WD برای رانندگی در مسیرهای آف‌رود. حالت دیگری موسوم به E-Save هم برای ذخیره‌سازی انرژی حرکت تا حداکثر ۲۰ کیلومتر در این کراس‌اور، گنجانده شده است. تغییر بین حالت‌های رانندگی مختلف و دیگر تنظیمات، ازطریق نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی انجام می‌شود.


DS 7 Crossback E-Tense 4x4

کابین DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با مدل استاندارد تفاوت چندانی ندارد؛ منوهای جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشان E درج شده روی دسته‌دنده تنها تفاوت است. حجم صندوق عقب هر دو مدل ۵۵۵ لیتر بوده، اما مدل هیبرید به رینگ‌های ۱۹ اینچی مجهز شده است. DS7 کراس‌بک ای-تنس 4x4 سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد رسید؛ قیمت پایه‌ حدود ۵۰ هزار پوند (۶۵ هزار دلار) پیش‌بینی می‌شود.


منبع: زومیت
  • ۹۷/۰۷/۰۳
  • آنکو پروگرمر

نظرات (۲)

چه اسم های سخت و طولانی میزارن روی خود رو های جدید ساخته شده تازگی 

آره برقی خوبه و صد و سی تا سرعت کافیه دیگه میخواد چی کار بیشتر از اون ؟ بیارن ایران تا مشابه اینا ساخته بشه بهتره از خودرو های دو گانه سوزی که با یه تصادف منفجر میشه کپسول سوخت دومشون.
ولی گرونه ها الان حساب کردم نزدیک یک میلیارد تومن میشه!
برای همین میگم مشابه سازی کنند در سایر خودرو های ایران.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی