آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

  • ۰
  • ۰

پس از رونمایی از تونل های زیر زمینی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر که گفته شده در سراسر کشور توزیع شده و آماده آفند طوفانی با موشک های هدایت شونده کوتاه برد و بلند برد نقطه زن علیه مواضع دشمن است، شکار هواپیماهای بدون سرنشین نیز توسط نیروی هوافضا سپاه که این روزها خبرهای جالب و شگفت انگیزی از ظرفیت های اطلاعاتی و عملیاتی آن مخابره می‌شود، قدرت جنگال و ترفندهای کمین سپاه برای حفاظت از آسمان ایران زمین را به رخ کشید.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در برنامه تلویزیونی ثریا برای نخستین بار اعلام کرده که سپاه، پهپاد MQ-9 Reaper متعلق به ارتش آمریکا را غنیمت گرفته است. این پهپاد پرنده‌ای بسیار پیشرفته و ساخت آمریکا است که صرفاً چند کشور معدود از جمله فرانسه، هلند، انگلیس، هند، ایتالیا و اسپانیا آن را در اختیار دارند که البته حالا سپاه پاسداران هم جزو دارندگان این پهپاد پیشرفته محسوب می‌شود.

حتما بخوانید:  جزییاتی جدید از موشک های نقطه زن سپاه 

فرمانده موشکی سپاه در برنامه ثریا چه گفت؟

سردار حاجی زاده تصریح کرد: گاهی اوقات هواپیماهای بدون سرنشین ما در اطراف ناوهای آمریکایی پرواز نمی‌کنند اما آنها توهم این را دارند که ما بالای سرشان هستیم. امروز واقعا هیمنه آمریکایی‌ها فروریخته است.

  • بزرگترین کلکسیون غنائم پهپادی را از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داریم.
  • بزرگترین کلکسیون غنائم پهپادی را از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در اختیار ایران است.
  • ایران علاوه بر RQ۱۷۰هواپیماهایNQ۱ و NQ۹ آمریکایی و «هرمس» رژیم صهیونیستی را به غنیمت گرفته‌ایم.
  • ایران درسطح جهان جزو ۴، ۵ کشور جهان در حوزه فناوری پهپادی هست.
  • یکی از فرماندهان هوایی یکی از کشورهای قدرتمند به ما می‌گفت ما در این حوزه از شما عقب افتادیم.
  • سپاه قصد دارد یک نمایشگاهی از دستاوردها و تجهیزات هوافضا برپا کند و از روسای دانشگاه‌ها، مسئولین و نمایندگان مجلس برای بازدید از آن دعوت کنیم تا این دستاوردها را بطور مستقیم ببینند و توانمندی جوانان دانشمند ما را باور کنند.
  • بودجه نظامی کشور سالانه حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار است.
  •  امروز در حوزه اعتبارات نظامی در رده هجدهم دنیا هستیم.
  • آمریکا، چین و عربستان در رده اول تا سوم بودجه نظامی دنیا هستند.
  • هزینه نظامی عربستان سالانه ۷۰ میلیارد است در حالی که ما سالانه حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار هزینه می‌کنیم.
  • ما در حوزه نظامی از امارات و ترکیه هم کمتر هزینه می‌کنیم.
  • یکی از کشورهای دوست ۳۶ فرورند هواپیمای F۱۶ از آمریکا به ارزش ۷.۲  میلیارد دلار خریداری کرده؛ یعنی هر هواپیما را حدود ۲۰۰ میلیون دلار خریده است.
  • ما با ۲۰۰ میلیون دلار می‌توانیم ۵۰۰ فروند موشک دوربرد تولید کنیم. هزینه تولید برخی موشک‌های ما ۱۰۰ هزار دلار و برخی دیگر ۴۰۰ هزار دلار است.

گشتی در کلکسیون غنیمت های آمریکایی سپاه

چهاردهم آذر ماه سال ۹۱ یک فروند پهپاد آمریکا به‌نام اسکن ایگل (ScanEagle) به اسارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. این پهپاد که با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به‌محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و به‌ غنیمت گرفته شد.

 پهپادهای سپاه

اسکن ایگل

این پهپاد با ۱٫۱۹ متر طول و ۳٫۰۵ متر عرض (دو سر بال) و ۱۸ کیلوگرم وزن، برای پرواز نیاز به باند ندارد و به‌عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در ارتفاع پایین بازیابی می‌کند. این پهپاد از جمله پرنده‌های مورد استفاده توسط نیروی دریایی آمریکاست.

پهپاد اسکن ایگل در ایران، به تولید انبوه رسید

هنوز خاطره شکار RQ-170 و مهندسی معکوس آن در یادها مانده است. پرنده‌ای که در چنگال نیروهای نظامی ایران افتاد و اکنون، نمونه‌های بومی شده آن برای عکسبرداری و بمباران مواضع گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه، استفاده شد.

 پهپادهای سپاه

تصویر شکار بزرگ سپاه: RQ-170

مهر ماه سال ۹۵، برای اولین بار نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصاویری از یک پهپاد پیشرفته و غنیمتی را منتشر کرد که نام آن را MQ-1C معرفی و اعلام کرد که این پهپاد متعلق به آمریکا است. هم‌اکنون ارتش آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور در حال استفاده گسترده از این پهپاد هستند.

 پهپادهای سپاه

سردار حاجی‌زاده، در حال تشریح ظرفیت های عملیاتی پهپاد RQ-1C به دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر اسبق دفاع است

سپاه پاسداران، ۱۰ مهر ماه سال ۹۵ از یک فروند پهپاد آمریکایی به‌نام شادو ۲۰۰ (SHADOW 200) نیز رونمایی کرد که این پهپاد هم توسط نیروی هوافضای سپاه غنیمت گرفته شده بود. این پهپاد، یک پهپاد جاسوسی آمریکایی است که هم‌اکنون در بسیاری یگان‌های رزمی و غیررزمی ارتش آمریکا مورد استفاده قرار دارد.

آرکیو۷ یا همان شادو ۲۰۰، با موتور روتوری ۲۸ کیلو واتی وانکل پرواز کرده و ۴ ساعت مداومت پروازی دارد. سپاه پاسداران توانسته این پهپاد را هم مهندسی معکوس و نمونه‌ای ایرانی از آن را تولید کند.

منبع: روزیاتو

  • ۹۷/۰۹/۰۲
  • آنکو پروگرمر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی