آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پژوهشگرها موفق به کشف دو ذره‌ی جدید بایرون شده‌اند. شواهدی برای ذره‌ی سوم هم به دست ‌آمده که کافی نیستند.

برخورددهنده‌ی هاردونی بزرگ شواهد جدیدی را درمورد وجود ذرات فیزیکی جدید نشان می‌دهد. دانشمندان پروژه‌ی زیبایی برخورددهنده‌ی هاردونی بزرگ (LHCb) موفق به کشف دو ذره‌ی جدید شدند که تاکنون مشاهده نشده است و از طرفی شواهدی هم مبنی بر وجود ذره‌ی سوم پیدا کردند.

دو ذره‌ی جدید که بر اساس مدل استاندارد کوارک پیش‌بینی شدند از نوع باریون هستند (این ذرات هم‌خانواده‌ی پروتون‌هایی هستند که در آزمایش‌های شتاب ذرات LHC از آن‌ها استفاده شده است).

بیشترین بخش جهان از باریون‌ها از جمله پروتون‌ها و نوترون‌ها تشکیل شده‌ است. باریون‌ها از سه ذره‌ی بنیادی کوارک تشکیل شده‌اند. کوارک دارای انواع مختلفی مثل بالا، پائین، ته، سر،چارم (افسون) و بیگانه است.

پروتون‌ها از دو کوارک بالا و یک کوارک پائین تشکیل شده‌اند در حالی که نوترون‌ها از یک کوارک بالا و دو کوارک پائین تشکیل شده‌اند؛ اما ترکیب دو ذره‌ی جدید نسبتا متفاوت است. ذره‌های +(Σb(6097 و -(Σb(6097 به ترتیب از دو کوارک بالا و یک کوارک ته و دو کوارک پائین و یک کوارک ته تشکیل شده‌اند.

باریون

این ذرات باریون‌های ته نامیده می‌شوند و با چهار ذره‌ای که قبلا در آزمایشگاه فرمی کشف شدند، رابطه دارند. بااین‌حال بر اساس مشاهدات جدید این اولین بار است که دانشمندان سه ذره‌ی متناظر با جرم بالاتر را کشف می‌کند؛ این ذرات شش مرتبه سنگین‌‌تر از پروتون هستند.

اما ذره‌ی سوم چیست؟ پژوهشگرها معتقدند این ذره ممکن است یک نوع بیگانه از ذره‌ی ترکیبی به نام تتراکوارک باشد. این ذرات نوع بیگانه‌ی مزون هستند که معمولا دارای دو کوارک است. یک تتراکوارک ترکیبی از چهار کوارک است (به صورت دقیق‌تر دو کوارک و دو آنتی‌کوارک).

شواهد عینی به‌دست‌آمده از تتراکوارک‌ها تاکنون بسیار گمراه‌کننده بوده است. نام ذره‌ی سوم (Zc-(4100  است و از دو کوارک سنگین چارم تشکیل شده است که با تجزیه‌ی مزون‌های سنگین‌تر Bکشف شد.

اما این کشف نسبت به ۳ انحراف استاندارد معنادار بود. آستانه‌ی متداول برای ادعای کشف یک ذره‌ی جدید ۵ انحراف استاندارد است. به همین دلیل اثبات یا عدم اثبات (Zc-(4100 به شواهد و بررسی‌های بیشتری نیاز دارد. بایرون‌های جدید از نوع ته (bottom) از این آستانه‌ی مشخص سبقت گرفته‌اند: +(Σb(6097 و -(Σb(6097 به ترتیب دارای ۱۲.۷ و ۱۲.۶ انحراف استاندارد هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ذرات به وب‌سایت LHCb مراجعه کنید. دو مقاله‌ دیگر در مورد باریون‌های ته را می‌توانید اینجا و کاندید تتراکوارک را اینجا دریافت کنید


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

لیکیشن Brain.fm، مجموعه‌ای از موسیقی‌های مختلف برای تغذیه‌ی مغزتان در اختیار شما قرار می‌دهد. 

Brain.fm، یکی از اپلیکیشن‌های خوب و محبوب موسیقی مخصوص مغز است. گوش دادن به موسیقی‌های مختلف این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند تمرکز ذهنی خود را بالا ببرند؛ آرامش بیشتری را تجربه کنند و خوابی آسوده و راحت داشته باشند. یکی از بخش‌های اپلیکیشن نیز، موسیقی‌هایی مخصوص مدیتیشن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Brain.fm، موسیقی‌های مخصوص مغز را در طبقه‌بندی خاصی، با توجه به نیاز کاربر ارائه می‌دهد. وجه اشتراک همه‌ی موسیقی‌های ارائه‌شده در برنامه، این است که همه‌ی آنها مخصوص مغز  انسان طراحی شده‌اند. Brain.fm، در شرایط مختلف بر امواج مغزی کاربر تاثیر می‌گذارد و می‌تواند به‌عنوان ابزاری مناسب برای متعادل نمودن امواج مغزی به‌کار برده شود.

اپلیکشین موسیقی مغز

آیا موسیقی می‌تواند باعث عملکرد بهتر مغز شود؟ 

شاید یکی از سوالات کاربران این باشد که آیا واقعا موسیقی می‌تواند بر عملکرد مغز تاثیر بگذارد؟ مطالعات متخصصان علوم اعصاب روی موسیقی نشان می‌دهد که موسیقی تاثیر به‌سزایی بر عملکرد مغز دارد. دانشمندان و محققان علوم اعصاب معتقد هستند که موسیقی می‌تواند بر امواج مغزی تاثیرگذار باشد. همچنین موسیقی، به‌عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند بر حافظه‌ی انسان تاثیر بگذارد. افرادی که از حواس‌پرتی و فراموشی رنج می‌برند، می‌توانند با گوش‌دادن به موسیقی متناسب، ورودی‌های مغز خود را تغییر دهند و امواج مغزی‌شان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

اپلیکشین موسیقی مغز

براساس مطالعات انجام‌شده، موسیقی بر امواج مغزی تاثیرگذار است. سطح انرژی مغز را بالاتر می‌برد و باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. همچنین موسیقی می‌تواند بر احساسات انسان نیز تاثیرگذار باشد. در شرایط اضطراب یا ناراحتی شدید، گاهی موسیقی توانسته است فرد را از گودالی که در آن گیر کرده است، بیرون بکشد و آرامش بیشتری را برای وی ایجاد کند. 

تاثیر موسیقی بر مغز انسان

موسیقی پدیده‌ای است که می‌تواند بر قدرت ادارک انسان تاثیرگذار باشد. موسیقی می‌تواند انسان‌ها را به خنده وادارد یا باعث گریه او شود. موسیقی می‌تواند فردی را به خوابی آرام وارد کند یا سطح انژری مغزی وی را آنقدر بالا ببرد که خواب از سرش بپرد. اگر موسیقی با روش‌های علمی و با توجه به ساختار عصبی مغز و گوش انسان طراحی شده باشد، می‌تواند تاثیر زیادی بر امواج مغزی بگذارد.

اپلیکشین موسیقی مغز

اپلیکیشن Brain.fm زیر نظر متخصصان علوم اعصاب و روانشناسی، موسیقی‌های مناسب مغز و برای شرایط مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امواج مغزی در حالت عادی درمقایسه با امواج مغزی در حالت گوشی دادن به موسیقی‌های خواب، توسط دستگاه انسفالوگراف پایش شده است که نتایج آن در نمودار فوق دیده می‌شود. 

انواع موسیقی در اپلیکیشن Brain.fm

همان‌طور که گفته شد، موسیقی‌های اپلیکیشن، براساس نیاز کاربر طبقه‌بندی شده است. کاربران می‌توانند در صفحه‌ی اصلی برنامه، موسیقی مخصوص تمرکز (focus)، موسیقی مخصوص ریلکسیشن (relaxation)، موسیقی مخصوص خواب (sleep)، موسیقی مخصوص مدیتیشن (meditation) را انتخاب کنند.

کلیه‌ی موسیقی‌های ارائه‌شده در برنامه، زیر نظر متخصص علوم اعصاب و مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته‌ شده‌اند. موسیقی‌ها می‌توانند بر امواج مغزی تاثیرگذار باشند. تعدادی از موسیقی‌های اپلیکشین brain.fm، به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ ولی نسخه‌ی اصلی و کامل برنامه، رایگان نیست. 

اپلیکشین موسیقی مغز

براساس بررسی‌های انجام‌شده، استفاده از این اپلیکشین می‌تواند باعث ارتقا کیفیت خواب شود. با توجه به آنچه در نمودارهای فوق مشاهده می‌کنید، استفاده از موسیقی بخش خواب، امواج مغزی دلتا را تا ۱۲ درصد تقویت می‌کند. این نتایج توسط دستگاه انسفالوگراف به‌دست آمده است. 

یکی از کاربران اپلیکیشن brain.fm، معتقد است که این برنامه همانند نوشیدن یک فنجان قهوه، تمرکز را بالا می‌برد. برخی نیز معتقدند با چند دقیقه استفاده از اپلیکیشن، کاربر متوجه تغییرات ناشی از گوش‌دادن به موسیقی می‌شود. 

همان‌طور که گفته‌ شد، نسخه‌ی اصلی برنامه تحت عنوان Brain.fm Pro، رایگان نیست. هزینه‌ی اشتراک یک‌ماهه‌ی آن ۶.۹۹ دلار، هزینه‌ی اشتراک سه‌ماهه‌ ۱۵.۹۹ دلار و هزینه‌ی اشتراک یک ساله ۴۹.۹۹ دلار است. 


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

شنیده‌‌ها حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد فاکسکان را به اصلی‌ترین تولید‌کننده‌ی آیفون XR تبدیل و جای این شرکت را با پگاترون عوض کند.

طبق گزارش‌های اخیر، اپل می‌خواهد فاکسکان را جایگزین شرکت پگاترون به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده‌ی گوشیآیفون ۱۰ آر بکند؛ این یعنی از این پس Foxconn تولید بیش از ۵۰ درصد گوشی‌های آیفون ۱۰ آر را برعهده خواهد گرفت.

کوپرتینونشین‌ها از مدت‌ها پیش از معرفی رسمی آیفون‌های جدیدشان اعلام کرده بودند که تولید ۵۰ تا ۶۰ درصدآیفون XR را به شرکت پگاترون و حدود ۳۰ درصد آن را به فاکسکان سپرده‌اند. با این‌حال ظاهرا جای این دو شرکت به‌عنوان تامین‌کنندگان اصلی آیفون اقتصادی جدید اپل، با هم عوض شده است. 

آنطور که وب‌سایت دیجی‌تایمز مدعی شده، یکی از دلایل اصلی این کار توسط اپل، کمبود نیروی کار در شرگت پگاترون بوده است. با این‌حال تاکنون دو شرکت فاکسکان و پگاترون از اظهارنظر در این مورد، خودداری کرده‌اند. 

گفتنی است که Apple iPhone XR چند هفته پیش در جریان برگزاری کنفرانسی در اپل پارک، معرفی شد. طبق اخبار رسمی، اپل قصد دارد پیش‌فروش این گوشی را از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) آغاز کند.

منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

ایران خودرو قیمت محصولات تحویلی در مهرماه را تغییر نداده است و همچنان با قیمت‌گذاری ماه‌های گذشته، دعوت‌نامه صادر می‌کند.

در حالی که بیش‌تر خودروسازان این روزها قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند، ایران خودرو ترجیح داد تا خودروهای تحویلی در مهر ماه امسال را با قیمت قبلی به فروش برساند. ایران خودرو در فهرستی که منتشر کرده است، قیمت مصوب محصولاتی نظیر سمند، پژو 206، پژو 405، پژو 207، پژو پارس، رانا، دنا، وانت آریسان، هایماو دانگ‌فنگ را اعلام کرد. 

قیمت فروش محصولات ایران خودرو

کلیه مبالغ موجود در فهرست فروش محصولات ایران خودرو بر حسب ریال است و این لیست نیز طبق مصوبه شورای رقابت و کمیسیون فروش ارائه می‌شود. البته این فهرست تنها شامل محصولاتی می‌شود که در پیش فروش شهریور ماه خریداری شده‌اند و احتمالا در آینده شاهد افزایش قیمت ۲۵ درصدی خواهند بود.

ایران خودرو امروز پیش فروش بزرگ محصولات خود را شامل ۵۳ هزار دستگاه خودرو آغاز کرد که با استقبال کاربران مواجه شد؛ هر چند که این اقبال به خرید محصولات ایران خودرو نیز قابل پیش‌بینی بود. 


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

مدل پلاگین هیبرید کراس‌اور لوکس DS7 کراس‌بک با نام E-Tense 4x4 رونمایی شد. مصرف سوخت این مدل، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کراس‌اور لوکس DS 7 کراس‌بک نسخه‌ی پلاگین هیبرید دریافت می‌کند؛ این مدل با نام E-Tense 4x4، اولین محصول و نتیجه‌ی برنامه‌ی گروه PSA برای توسعه فناوری خودروهای برقی و نماینده‌ی فرانسوی‌ها برای رقابت باولوو XC60 T8 خواهد بود.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

DS 7  کراس‌بک ای-تنس از قوای محرکه‌ی مشابه پژو 3008 GT Hybrid4 استفاده می‌کند؛ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۶ اسب بخار (BHP) در کنار دو موتور برقی با قدرت ‍۱۰۸ اسب بخار قرار گرفته است تا این کراس‌اور فرانسوی در مجموع ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشته باشد. پک باتری با ظرفیت ۱۳.۲ کیلووات ساعت امکان طی کردن مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۱۳۴ کیلومتر بر ساعت را در حالت تمام برقی ممکن می‌کند. DS7 Crossback E-Tense ار گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می‌کند تا تمام قدرت پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی به هر چهار چرخ منتقل شود.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

به‌لطف سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD)، اینکراس‌اور لوکس با نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت در زمان ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این مدل بر اساس استانداردهای آلایندگی جدید WLTP اروپا، ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی آن ۵۰ گرم CO2 در هر کیلومتر اعلام شده است.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

قوای فنی پلاگین هیبرید این مدل با دیگر محصولات گروه خودروسازی PSA شامل سیتروئن C5 Aircorss  پلاگین هیبرید و دو مدل پژو 508 و 3008 پلاگین هیبرید مشترک است. ۸ ساعت زمان نیاز است تا DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با اتصال سه‌شاخه‌ی معمولی برق کاملاً شارژ شود اما در صورت استفاده از شارژ سریع ۶.۶ کیلووات ۳۲ آمپر، این زمان به ۲ ساعت کاهش پیدا می‌کند. البته به‌لطف سیستم ترمز با قابلیت بازیابی انرژی یا حتی پیشرانه‌ی بنزینی، امکان شارژ ناچیز باتری در هنگام حرکت نیز وجود دارد.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4

چهار حالت رانندگی مختلف در کراس‌اور پلاگین هیبرید لوکس DS وجود دارد؛ حالت پاک (Zero Emission) که در آن فقط موتورهای برقی فعال هستند، حالت اسپرت که پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای برقی برای تولید حداکثر قدرت ترکیب می‌شوند، حالت هیبرید برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و حالت 4WD برای رانندگی در مسیرهای آف‌رود. حالت دیگری موسوم به E-Save هم برای ذخیره‌سازی انرژی حرکت تا حداکثر ۲۰ کیلومتر در این کراس‌اور، گنجانده شده است. تغییر بین حالت‌های رانندگی مختلف و دیگر تنظیمات، ازطریق نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی انجام می‌شود.


DS 7 Crossback E-Tense 4x4

کابین DS7 کراس‌بک پلاگین هیبرید با مدل استاندارد تفاوت چندانی ندارد؛ منوهای جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشان E درج شده روی دسته‌دنده تنها تفاوت است. حجم صندوق عقب هر دو مدل ۵۵۵ لیتر بوده، اما مدل هیبرید به رینگ‌های ۱۹ اینچی مجهز شده است. DS7 کراس‌بک ای-تنس 4x4 سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد رسید؛ قیمت پایه‌ حدود ۵۰ هزار پوند (۶۵ هزار دلار) پیش‌بینی می‌شود.


منبع: زومیت
  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

وب‌سایت آلمانی WinFuture امروز سه‌شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۷، تصاویر رسمی هواوی میت ۲۰ پرو را به همراه مشخصات کامل این گوشی منتشر کرد. هرچند این نخستین نگاه به پرچمدار تازه‌ی هواوی محسوب می‌شود؛ اما قبلاً تصاویر رندری از برادر کوچک‌تر این گوشی یعنی میت ۲۰ معمولی و همچنین ایربادهای بی‌سیم هواوی فری‌بادز ۲ پرو فاش شده بود؛ هدفونی که انتظار می‌رود هواوی آن را به همراه گوشی‌های جدیدش عرضه کند.

هواوی میت 20 پرو

همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، میت ۲۰ پرو مجهز به همان ساختار دوربین سه‌گانه‌ی نسخه‌ی غیر پرو است؛ اما به‌منظور میزبانی از دوربین جلو، حسگرهای تشخیص چهره، بلندگو و احتمالا LED اعلان‌ها از بریدگی عریض‌تری بهره می‌برد. اندازه‌ی نمایشگر هنوز نامشخص است؛ اما بنا به گزارش‌ها، وضوح تصویر آن ۱۴۴۰ × ۳۱۲۰ پیکسل خواهد بود. در حالی که حسگر اثر انگشت میت ۲۰ استاندارد در قسمت پشت گوشی قرار دارد، میت ۲۰ پرو از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر بهره خواهد گرفت. این دستگاه همچنین در سه رنگ مشکی، آبی و توایلایت عرضه می‌شود.

برجسته‌ترین بهبود پرچمدار جدید هواوی به دوربین سه‌گانه‌ی آن با برند لایکا مربوط می‌شود. وب‌سایت WinFuture اندازه‌ی گشادگی دیافراگم را از f/1.8 تا f/2.4 به همراه زوم اپتیکال ۵ برابر گزارش می‌دهد. نسخه‌ی پرو همانند میت ۲۰ معمولی مجهز به تراشه‌ی کرین ۹۸۰ است که از ترکیب ۸ هسته‌ی Cortex-A55 و Cortex-A76 آرم استفاده می‌کند.

هواوی میت 20 پرو

WinFuture همچنین خاطرنشان می‌کند که نسخه‌ی سومی از میت ۲۰ نیز وجود دارد که تاکنون جزئیاتی از آن فاش نشده است. این گوشی که با اسم رمز اورست شناخته می‌شود، یا نسخه‌ای رده‌بالا با طراحی پورشه یا مدلی با اندازه‌ی نمایشگر به‌مراتب بزرگ‌تر خواهد بود. هواوی قصد دارد سری میت ۲۰ را در ۲۴ مهر ماه (۱۶ اکتبر) در مراسمی ویژه در شهر لندن معرفی کند.


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

براساس تصویری که به‌تازگی از دعوتنامه‌ی رویداد معرفی وان‌پلاس 6T فاش شده است، این گوشی در ۲۵ مهر در هند عرضه خواهد شد.

به‌تازگی تصویر دعوتنامه‌ای برای رویداد وان‌پلاس ۶ تی در هند فاش شده است که براساس آن تایید می‌شود این گوشی انتهای ماه جاری معرفی خواهد شد. تاریخ دعوتنامه ۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر) است و در آن به‌صورت واضح به Oneplus 6T و شعار مورد استفاده‌ی این شرکت در مراسم معرفی این گوشی با عنوان «Unlock The Speed» اشاره می‌شود. تا پیش از این برخی از گزارش‌ها خاطر نشان کرده بودند که گوشی بعدی وان‌پلاس به‌صورت جهانی در ۲۴ مهر ماه (۱۶ اکتبر) معرفی خواهد شد؛ در نتیجه از آنجایی که وان‌پلاس ظاهرا قصد دارد گوشی بعدی خود را بلافاصله پس از رونمایی جهانی برای مشتریان هندی معرفی کند، برگزاری رویدادی مخصوص این کشور در ۲۵ مهر منطقی به‌نظر می‌رسد. این دعوتنامه هرچند به نام دستگاه اشاره کرده است؛ اما اطلاعات خاصی را درباره‌ی آن افشا نمی‌کند.

OnePlus 6T Event in India

با این حال، براساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد و کمابیش شایعات پیشین را تایید کرد، وان‌پلاس ۶ تی تا حدودی گوشی اوپو آر ۱۷ را به یاد می‌آورد و با همان بریدگی کوچک قطره‌مانند که تا حد قابل توجه‌ای از وان‌پلاس ۶کوچک‌تر است، عرضه خواهد شد. این دستگاه از فلز و شیشه ساخته می‌شود و دو دوربین با چینش عمودی در قسمت پشت آن قرار خواهد گرفت. تاکنون شایعات متعددی به وجود حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر اشاره کرده‌اند؛ در نتیجه پشت گوشی احتمالا همچون نسل پیشین، میزبان این حسگر نخواهد بود. آمازون هند چندی پیش به‌صورت نابهنگام نام پرچمدار بعدی وان‌پلاس را تایید کرد و خود این شرکت نیز هنگام تایید این موضوع که گوشی بعدی‌اش به عنوان یک محصول انحصاری آمازون در هند عرضه خواهد شد، به صورت مستقیم به نام وان‌پلاس ۶ تی اشاره کرد.

OnePlus 6T Official Posterپوستر رسمی وان‌پلاس ۶ تی

از آنجایی که وان‌پلاس ۶ تی با همان پردازنده‌ و احتمالا مقدار رم و حافظه‌ی داخلی وان‌پلاس ۶ عرضه خواهد شد، از نظر مشخصات سخت‌افزاری ارتقاء بزرگی نسبت به نسل فعلی محسوب نمی‌شود؛ اما این دستگاه به جهت استفاده از بریدگی کوچکتر، ظاهر خوشایندتری دارد و احتمالا دوربین بهبودیافته‌تری را نیز ارائه خواهد داد. اگر وان‌پلاس تصمیم گرفته باشد که مکان حسگر اثر انگشت را از پشت گوشی به زیر نمایشگر منتقل کند، این جابه‌جایی تغییر نسبتا جدید و مطلوب‌تری برای مصرف‌کنندگان خواهد بود. براساس اعلام شرکت سازنده، وان‌پلاس ۶ تی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نخواهد بود؛ در نتیجه این موضوع قطعا نکته‌ای منفی برای برخی افراد به‌شمار خواهد رفت.


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

در فهرست ۱۰ خودروی قدرتمند که بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت و کمتر از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند، سه مدل اروپایی در کنار هفت محصول آمریکایی دیده می‌شوند.

قدرت پیشرانه، همیشه یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تبلیغاتی خودروهای جدید بوده است؛ اگر صادق باشیم، باید گفت که همیشه نمی‌توان از تمام پتانسیل یک خودرو در جاده‌های عمومی استفاده کرد اما داشتن یک خودروی قدرتمند، حس بهتری از یک هاچ‌بک بی‌جان و خسته‌کننده دارد.

دوج چلنجر دیمون Dodge demon

تیم تحریریه‌ی وب‌سایت اتوبلاگ مقاله‌ای با عنوان ۱۰ خودروی قدرتمند آمریکا با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار منتشر کرده‌اند که در این مطلب، آن را با شما خوانندگان زومیت به اشتراک می‌گذاریم. ابتدا ۵۰ خودروی قدرتمند فعلی بازار انتخاب شد، اما همانطور که قابل پیش‌بینی بوده، قیمت بسیاری از این مدل‌ها چند صد دلاری است. نویسندگان اتوبلاگ با قرار دادن فیلتر حداکثر قیمت ۱۰۰ هزار دلار، این فهرست را منتشر کرده‌اند.

تمام خودروهای این فهرست مدل ۲۰۱۹ یا ۲۰۱۸ هستند و قدرت آن‌ها بیشتر از ۵۰۰ اسب بخار است. به‌نظر می‌رسد که خودروسازان آمریکایی، حداقل در بخش قدرت هر خودرو نسبت به قیمت، هنوز هم پیشتاز هستند. لازم به‌ذکر بوده که کیفیت ساخت، وضعیت استهلاک و موارد دیگر در مورد خودروهای این فهرست در نظر گرفته نشده است.

۱۰- مرسدس AMG C63 S

Mercedes-AMG C63 S


قدرت: ۵۰۳ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۷۵ هزار و ۶۹۰ دلار

مرسدس بنز و AMG خودروهای قدرتمند بسیاری تولید می‌کنند اما قیمت بسیاری از این مدل‌ها، بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار است. مدل C63 S تنها خودروی آلمانی با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار و قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار در این فهرست است. C63 S در سه مدل سدان، کوپه و کروک فروخته می‎شود که در قدرتمندترین نسخه با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری بای توربوشارژ در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه ۵۰۳ اسب بخار قدرت و از ۱۷۵۰ دور بر دقیقه ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هر سه مدل C کلاس محور عقب و مجهز به گیربکس ۷ سرعته‌ی دوکلاچه و رینگ‌های ۱۹ اینچی هستند. مدل کوپه با زمان ۳.۸ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین نسخه است؛ سدان C63 S در زمان ۳.۹ و کروک آن به دلیل ۹۰ کیلوگرم وزن بیشتر در زمان ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت کوپه و کروک C63 S به‌ترتیب معادل ۷۶ هزار و ۴۹۵ دلار و ۸۲ هزار و ۴۹۵ دلاراست.

۹- آلفارومئو جولیا کوادری‌فولیو

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio


قدرت: ۵۰۵ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۷۵ هزار و ۲۹۵ دلار

هر دو مدل سدان جولیا و کراس‌اور استلویو در نسخه‌ی پرفرمنس کوادری‌فولیو (Quadrifoglio) به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۹ لیتری توئین توربوشارژ ساخت فراری با قدرت ۵۰۵ اسب بخار (دور موتور ۶۵۰۰) و گشتاور ۶۰۱ نیوتن‌متر (دور موتور ۲۵۰۰) مجهز هستند. سدان و شاسی‌بلند آلفارومئو با نشان شبدر چهاربرگ کوادری‌فولیو به گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، مجهز هستند. جولیا با نهایت سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۸ و استولیو با نهایت سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. استلویو کوادری‌فولیو قیمت پایه‌ی ۸۱ هزار و ۵۹۰ دلار خورده است.

۸- لندرور رنجرور اسپرت

لندرور رنجرور اسپرت / Land Rover Range Rover Sport


قدرت: ۵۱۸ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۸۶ هزار و ۵۴۵ دلار

لندرور یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بازار پرشور خودروهای شاسی‌بلند است و مدل رنجرور اسپرت SVR آن با قدرت ۵۷۵ اسب بخار عرضه می‌شود. اما در قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار، قدرتمندترین محصول این شرکت بریتانیایی خوش‌نام و اصیل، رنجرور اسپرت سوپرشارژ دینامیک است که البته قدرتمندترین شاسی‌بلند اروپایی این فهرست هم عنوان می‌گیرد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری V شکل سوپرشارژ رنجرور اسپرت با مدل‌های دیگر بریتانیایی مانند جگوار XJ و جگوار F-Type مشترک است. ۵۱۸ اسب بخار قدرت این پیشرانه در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۶۲۵ نیوتن‌متر گشتارو آن از ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود. سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD)، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با پدال تعویض‌دنده‌ی پشت فرمان و وزن ۲۳۲۳ کیلوگرم رنجرور اسپرت، رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۵ ثانیه ممکن کرده است. این شاسی‌بلند زیبا با رینگ‌های ۲۱ اینچ و امکان اضافه کردن ردیف سوم صندلی، به نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۷- فورد موستانگ شلبی GT350

Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ


قدرت: ۵۲۶ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۵۸ هزار و ۲۳۵ دلار

تا زمانی که مدل GT500 با پیشرانه‌ی سوپرشارژ و قدرت بالای ۷۰۰ اسب بخار عرضه نشود، شلبی GT350 قدرتمندترین نسخه‌ی شلبی از پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان خواهد بود. موستانگ (با تلفظ انگلیسی ماستنگ) در این نسخه از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۲۶ اسب بخار (حداکثر دور موتور ۸۲۵۰) و گشتاور ۵۸۲ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی استفاده می‌کند. مدل ۲۰۱۹ شلبی GT350 بیشتر در بخش آیرودینامیک، سیستم تعلیق و ترمز و تایر بهبود داده شده است. نسخه‌ی شلبی GT350 R به‌دلیل داشتن رینگ‌های و باله‌ی عقب فیبرکربن، ۷۵۰۰ دلار قیمت بیشتری دارد.

۶- کادیلاک CTS-V

 کادیلاک CTS-V


قدرت: ۶۴۰ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۸۹ هزار و ۲۹۰ دلار

قدرتمندترین سدان لوکس جهان با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار، محصول خودروساز مشهور دیترویت است. کادیلاکCTS-V مانند شورولت کامارو ZL1 و کوروت Z06، از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری LT4 استفاده می‌کند؛ در دور موتور ۶۴۰۰ تمام ۶۴۰ اسب بخار قدرت و از دور موتور ۳۶۰۰ تمام ۸۵۴ نیوتن‌متر گشتاور سدان آمریکایی محور عقب با گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، در اختیار راننده قرار می‌گیرد. کادیلاک CTS-V حدود ۴۰ اسب بخار بیشتر ازبی‌ام‌و M5 و ۳۷ اسب بخار بیشتر از مرسدس بنز E63 S هر دو با قیمت بسیار بالاتر، قدرت تولید می‌کند. CTS-V قدرتمندترین سدان تاریخ کادیلاک، با نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۵- شورولت کامارو ZL1

کامارو  Chevrolet camaro Zl1 2017


قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۶۳ هزار و ۷۹۵ دلار

کامارو ZL1، قدرتمندترین کروک کوپه و چهارسرنشینه‌ی بازار آمریکا با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است. قدرتمندترین نسخه از تمام مدل‌های کامارو، به پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری LT4 با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر (از دور موتور ۳۵۰۰)، گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی یا ۱۰ سرعته‌ی خودکار و سیستم انتقال قدرت محور عقب مجهز شده است. کامارو ZL1 در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسیر درگ ۴۰۰ متری را هم با نهایت سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت در زمان ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند. پکیج ارتقای 1LE پنل‌های آیرودینامیک فیبرکربن، رینگ‌های ۱۹ اینچ، تایرهای بهتر و سیستم تعلیق قابل تنظیم را به کوروت 1LE اضافه می‌کند.

۴- شورولت کوروت Z06

شورولت کوروت / Chevrolet Corvette


قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

قیمت: ۸۱ هزار و ۵۸۵ دلار

این روزها با انتشار تصاویر جاسوسی و غیررسمی نسل جدید کوروت موتورمیانی و عرضه‌ی نسخه‌ی ZR1 با قدرت ۷۵۵ اسب بخار، کوروت Z06 چندان جلب توجه نمی‌کند. با این وجود، Z06 قدرتمندترین شورولت کوروت با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است؛ همانند کامارو ZL1، پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری با قدرت ۶۵۰ اسب بخار (دور موتور ۶۴۰۰) و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر (دور موتور ۳۶۰۰) قلب تپنده‌ی Z06 است. کوروت Z06 با گیربکس دستی ۷ سرعته یا اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم انتقال قدرت محور عقب در دو مدل کروک (۴ هزار دلار قیمت بیشتر) و کوپه عرضه می‌شود.

۳- جیپ گرندچروکی ترک‌هاوک

Jeep Grand Cherokee Trackhawk/ جیپ چروکی


قدرت: ۷۰۷ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۹۱ هزار و ۲۴۰ دلار

شاسی‌بلند جذاب جیپ گرندچروکی در مدل SRT Trackhwak به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر  V شکل ۶.۲ لیتری سوپرشارژ همی (Hemi) با قدرت ۷۰۷ اسب بخار (دور موتور ۶۰۰۰)، گشتاور ۸۷۵ نیوتن‌متر (دور موتور ۴۰۰۰) و گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز شده است اما برخلاف دوج چارجر، از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک استفاده می‌کند. قدرتمندترین شاسی‌بلند جیپ با نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسیر درگ ۴۰۰ متری را هم در ۱۱.۶ ثانیه پشت سر می‌گذارد.

۲- دوج چارجر SRT هلکت

Dodge Charger SRT Hellcat


قدرت: ۷۰۷ اسب بخار

قیت مدل پایه: ۶۸ هزار و ۴۴۰ دلار

سدان چارجر SRT Hellcat در مدل ۲۰۱۹ همچنان با پیشرانه‌ی V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری هلکت، قدرت ۷۰۷ اسب بخار، گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر (دور موتور ۴۰۰۰)، گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت محور عقب عرضه می‌شود. علاوه بر چارجر، دوج (با تلفظ انگلیسی داج) نسخه‌ی SRT Hellcat چلنجر را هم با همین پیشرانه اما قدرت ۷۱۷ اسب بخار تولید می‌کند. چلنجر هلکت ۲۰۱۹ با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک ZF، با قیمت باورنکردنی ۶۴ هزار و ۷۵۰ دلار فروخته خواهد شد. همین مدل با کیت بدنه‌ی عریض، ۶ هزار دلار قیمت بیشتری دارد.

۱- دوج چلنجر SRT Hellcat Redeye

Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye


قدرت: ۷۹۷ اسب بخار

قیمت مدل پایه: ۷۲ هزار و ۷۴۵ دلار

چلنجر دیمن (Challenger Demon) با قدرت ۸۴۰ اسب بخار قدرت، پس از یک سال تیراژ ۳۳۰۰ دستگاه از خط تولید کنار رفت. بخشی از مهندسی ساخت این مدل مخصوص درگ دوج به محصول جدید Redeye منتقل شد؛ چلنجر رِدآی به‌لطف سوپرشارژر بزرگ‌تر و افزایش فشار بوست از ۱۱.۶ به ۱۴.۵ پی‌اِس‌آی از پیشرانه‌ی V8 هِمی ۶.۲ لیتری، ۷۹۷ اسب بخار قدرت (دور موتور ۶۳۰۰) و ۹۵۹ نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور ۴۵۰۰) می‌گیرد. همانند دیمن، ردآی هم محور عقب است و تنها با گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک عرضه می‌شود. مدل ردآی با کیت بدنه‌ی عریض و قیمت ۷۹ هزار و ۷۴۵ دلار، در زمان ۱۰.۸ ثانیه مسیر درگ ۴۰۰ متری را با نهایت سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند و در صورت مهیا بودن مسیر کافی، حداکثر به سرعت ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • آنکو پروگرمر