آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

آنکو پروگمر

طراحی سایت و برنامه نویسی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا برنامه‌نویسی حرفه یا سرگرمی شما است؟ صرف‌نظر از این که شما جزء کدام دسته از برنامه‌نویسان قرار می گیرید، به ابزاری برای نوشتن کد برنامه‌نویسی نیاز دارید. اگر نگاهی به برنامه‌های موجود برای کد‌نویسی بیاندازیم با اسامی مختلفی روبه‌رو می‌شویم که انتخاب یکی از بین آنها که نیازهای ما را برآورده سازد، دشوار است. با زومیت cdn چیست همراه شوید تا با 5 برنامه فوق‌العاده در این زمینه آشنا شویم.

1. Submile Text

یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهای کد‌نویسی برای کاربران Mac است. این نرم افزار مشابه نوت‌پد است و به شما امکان می‌دهد کدهای مورد نظر خود را بنویسید و با استفاده از yadify الگوریتم‌های شناسایی سینتکس‌هایی که دارد هر کجا را که خواستید برجسته نمایید.

در این نرم‌افزار در صورتی که سایر برنامه‌ها در روند کد‌نویسی شما ایجاد اختلال کنند، می‌توانید حالت کدنویسی بدون مزاحمت را فعال کنید؛ این قابلیت سایر امکانات به‌جز محیط کد‌نویسی شما را غیر فعال می‌نماید. این نرم‌افزار برای Mac، ویندوز و لینوکس در دسترس است.

2. BBEdit 10

یکی دیگر از ابزارهای خوب برای کد‌نویسی نرم‌افزار BBEdit 10 است. این نرم‌افزار رابط کاربری خوبی در سطح Submile Text دارد. این نرم افزار قابلیت‌های مختلفی برای کسانی که در زمینه کد‌نویسی HTML فعالیت می کنند، دارد. این امر شامل پشتیبانی از FTP و SFTP می‌گردد که به شما اجازه می‌دهند به محض این‌که کدهای خود را نوشتید آنها را روی سرور خود بارگذاری نمایید.

3. TextMate

اگر وقت کم ولی حجم کد‌نویسی بالایی دارید نرم‌افزار TextMate کمک زیادی به شما خواهد کرد. های‌لایت سازی، تب‌های چندگانه، اموزش php جست‌و‌جو و جای‌گذاری بعضی از ویژگی‌های برجسته این نرم افزار هستند. اگر فراموش کنید براکتی را ببندید -که این امر معمولاً در هنگام کد‌نویسی رخ‌ می‌دهد-، برنامه بطور خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهد، بنابر‌این ‌احتمال مواجه‌شدن با خطا کاهش می‌یابد.

4. Brackets

در هنگام کد‌نویسی، بیشتر از چه چیزی استفاده می‌کنید؟ بله براکت‌ها؛ درست حس زدید. Brackets محصولی از شرکت ادوبی است که ابزار قدرتمندی برای کد‌نویسی در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این برنامه برای کد‌نویسان HTML طراحی شده است که روزانه صدها صفحه وب را ایجاد می‌کنند. این نرم‌افزار سینتکس‌ها را های‌لایت نموده و قابلیت توسعه HTML بطور زنده را دارا است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به ذخیره‌سازی یا بارگذاری مجدد صفحه، خروجی کد‌های خود را مشاهده نمایید که این یک قابلیت فوق‌العاده محسوب می‌شود، این‌طور نیست؟

5. Textastic

این نرم‌افزار یک ابزار کد‌نویسی سریع است که قابلیت‌هایی مانند کامل‌نمودن کد‌ها بصورت خودکار را در اختیار دارد که این امر موجب کاهش زمان کد‌نویسی شما می‌گردد. علاوه بر ویژگی‌هایی که در موارد قبلی اشاره شد، فرق id و class این نرم‌افزار از قابلیت iCloud syncing بهره می‌برد که شما فرانت اند چیست را قادر می‌سازد تا اگر از چند دستگاه ‌مک استفاده می‌کنید، کدهای خود را همیشه همراه داشته باشید.

امروزه کد‌نویسی تبدیل به بخشی از زندگی بسیاری از افراد شده است. ابزارهایی که معرفی شدند می‌توانند سرعت و کارایی کد‌نویسی شما را بهبود بخشند. نظر شما چیست؟ آیا شما با برنامه‌های فوق کار کرده‌اید؟ آیا برنامه‌های مفید و کاربردی دیگری در این زمینه سراغ دارید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران زومیت در میان بگذارید.


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

اگر علاقمند به داشتن رباتی هستید که بتوانید همه‌ی جزئیات آن را تحت کنترل خود داشته باشید، شاید نیبل (Nybble) انتخاب مناسبی برایتان باشد. این پروژه Open Cat نام دارد (استفاده از این نام به خاطر منبع باز بودن این گربه است).

قطعات این گربه با برش لیزری از هم جدا شده و هر کسی می‌تواند برنامه نویسی چیست؟ آن را سرهم بندی کند. این گربه‌ی رباتیک می‌تواند راه برود، بدود، یاد بگیرد و حتی به کیت رزپری پای متصل شود.

همچنین کنترلری در کنار این گربه تعبیه شده که می‌توان با استفاده از آن گربه را مدیریت کرد. سازنده‌ی این گربه «رونژونگ لی» درباره‌ی این گربه‌ی رباتیک می‌گوید:

حرکات نیبل با استفاده از یک میکرو کنترلر سازگار با آردوئینو انجام می‌شود. این میکرو کنترلر حرکات غریزی ماهیچه را به خاطر می‌سپارد تا بتواند حرکت کند.  چیپ هوش مصنوعی دلخواه دیگری مثل رزپری پای هم می‌تواند به پشت نیبل متصل شود تا در انتخابات به نیبل کمک کند. اموزش html5 شما می‌توانید با استفاده از زبان برنامه نویسی مورد علاقه‌تان این گربه را برنامه نویسی کنید و با ارسال دستورات کوتاه مثل Walk یا turn left آن را کنترل کنید.

حرکات این گربه‌ی رباتیک جذاب شباهت زیادی به حرکات گربه‌های حقیقی دارد و به مراتب پیچیده‌تر از یک اسباب بازی ساده خواهد بود.

قیمت این گربه‌ی رباتیک حدود ۲۰۰ دلار است و تیم سازنده‌ی آن در نظر دارد آن را در فروردین ماه پیش رو روانه‌ی بازار کند. همچنین اگر به دستگاه برش لیزری دسترسی سایت استک اورفلو stackoverflow دارید می‌توانید با استفاده از این لینک، به صورت رایگان گربه‌ی رباتیک خودتان را بسازید.


منبع: دیجیاتو

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

علی‌رغم کسب رتبه نخست فروش تبلت‌های هیبریدی توسط مایکروسافت، انتظار می‌رود اپل به‌زودی این جایگاه را به خود اختصاص دهد طراحی وب واکنش گرا.

بر اساس آمارهای منتشرشده، سرفیس مایکروسافت موفق شد تا ضمن جا گذاشتن آیپد پرو، به پرفروش‌­ترین تبلت هیبریدی در بازار غرب اروپا بدل شود. این در شرایطی است که به باور تحلیل­گران بازار، پیشتازی تبلت محبوب ردموندی‌­ها دوام چندانی نخواهد داشت.

تخمین­‌های صورت‌پذیرفته حاکی از آن است که در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، رقمی درحدود ۳۱۶ هزار دستگاه سرفیس به انبارهای عمده‌فروشان در اروپای غربی منتقل شده است که در مقایسه با آمار سالانه، افزایشی ۴۰ درصدی را نشان می­‌دهد. فعالان بازار افزایش تقاضا برای سرفیس گو را دلیل اصلی رشد چشمگیر آمار فروش تبلت هیبریدی مایکروسافت در بازار بیان می‌­کنند. گفتنی است از این میزان، سرفیس بوک و سرفیس گو به ترتیب ۳۰ و ۸۰ هزار دستگاه را به خود اختصاص داده و مابقی متعلق به سرفیس پرو است.

سرفیس گو، محصول جدید ردموندی­هاست که تنها دو ماه از عرضه‌ی آن به بازار می­گذرد. این تبلت ۱۰ اینچی که قیمتی در حدود ۳۸۰ پوند دارد، در همین مدت کم توانست با فروش قابل قبول خود، حضوری چشمگیر در ارقام مالی سه‌ماهه‌ی مایکروسافت داشته و رتبه‌ی نخست بازار تبلت های هیبریدی را نصیب غول نرم‌افزاری جهان کند. در همین راستا، دنیل گنسالوز از محققین موسسه IDC می­‌گوید: 

قیمت‌گذاری مناسب سبب شد تا آن دسته از مشتریان که توان مالی خرید مدل پرو را نداشته یا اساسا به آن نیازی نداشتند، سرفیس گو را خریداری کنند. تجربه‌ی کاربری مناسب در مقایسه با دیگر تبلت‌­های ۱۰ اینچی بازار که به همراه ویندوز ۱۰ عرضه می­‌شوند، از دیگر دلایل استقبال مشتریان از سرفیس گو به شمار می‌­رود. مشتریان هدف اصلی در بازار هستند. اما قیمت سرفیس همچنان این محصول را از دسترس بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان خارج کرده است.

با این حال و در شرایطی که ردموندی­‌ها آماده برای جشن گرفتن می­‌شوند، گنسالوز معتقد است که اپل به‌زودی و در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری جایگاه نخست را از مایکروسافت بازپس خواهد گرفت؛ چرا که کاهش فروش اپل و سقوط این برند به رتبه دوم فروش تبلت­‌های هیبریدی تنها به دلیل بهبود خط تولید و آماده­‌سازی آن برای عرضه جدیدترین مدل طراحی وب ریسپانسیو آیپد پرو در ماه اکتبر سال جاری میلادی است. سقوط کوپرتینوی‌ی­ها به رتبه دوم جدول فروش تبلت‌های هیبریدی پس از آن صورت گرفت که میزان عرضه‌ی آیپدپرو به بازار با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شده و تنها ۳۰۸ هزار دستگاه از این محصول در انبار خرده‌فروشان قرار گرفت.

قیمت بالا، سرفیس و آیپدپرو را از دسترس دانشجویان و دانش‌آموزان خارج کرده است

گفتنی است با وجود صعود مایکروسافت به رتبه‌ی نخست و کاهش فروش اپل، بازار تبلت‌ها به‌طور کلی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری با افتی ۲.۹ درصدی به میزان ۷.۵ میلیون دستگاه رسیده است. در این میان تبلت­‌های هیبریدی که یک پنجم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، افت سالانه‌ای ۱۴.۵ درصدی را تجربه کرده‌اند دانلود ایکون

موسسه تحقیقاتی IDC معتقد است دلیل اصلی کاهش عرضه و فروش تبلت­‌ها، به تاخیر افتادن برنامه‌ی خرید سایت سوال مشتریان است. چرا که آن‌ها قصد دارند تا ورود محصولات جدید به بازار، خصوصا آخرین نسخه از آیپد پرو خرید خود را به تاخیر بیاندازند. اندروید

 


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

ال‌جی در کره‌ی جنوبی پتنتی را به ثبت رسانده است، کاربرد php که طراحی گوشی هوشمند با دوربین جلویی زیر صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد.

این خبر، نشان می‌دهد که سامسونگ تنها شرکتی نیست که قصد دارد  یک گوشی هوشمند تمام صفحه با دوربین زیر صفحه‌‌نمایش عرضه کند؛ علاوه بر این پتنت‌هایی از این نوع نیاز به بریدگی بالا‌ی صفحه یا حاشیه‌ را به‌طور کامل رفع می‌کنند.

lg under-screen camera patent

پتنت جدید که توسط ال‌جی در کره‌ی جنوبی به ثبت رسیده است، شامل ۲ طراحی متفاوت است؛ یکی برای لبه‌‌های خمیده و دیگری برای لبه‌های صاف، اما مفهوم هر‌‌ دو طرح یکسان است؛ یک برش بیضی‌شکل، که محل قرار گرفتن حداکثر ۲ ماژول دوربین به همراه سنسور‌های متداول دیگری مانند سنسور مجاورت و محیط است و می‌تواند در وسط یا گوشه‌ی بالا‌ی سمت چپ یا راست پنل جلویی قرار بگیرد.

lg under-screen camera patent

اما چون ثبت یک اختراع همیشه دلیلی برای استفاده از آن در محصولات آتی یک cdn چیست شرکت نیست، نمی‌توان خیلی امیدوار بود. در این سال‌ها پتنت‌های زیادی را دیده‌ایم، اما از تمامی آن‌ها در محصولات شرکت‌ها استفاده نشده است.


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

انفجار اطلاعات در کنار ورود کسب‌وکارها به فضای اینترنت باعث شده تا نیاز برای وجود سرویس‌هایی به‌منظور فیلتر و مقایسه‌ی داده‌ها ایجاد شود؛ نیازی که توسط موتور full stack چیست جستجوی متا یا متاسرچ پاسخ داده شد.

با تولد اینترنت و رونق آن به‌واسطه‌ی ظهور وب‌سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون، نیاز به ابزارهایی برای جستجو در میان انبوه محتوای وب احساس می‌شد. بدین ترتیب موتورهای جستجو‌ روی کار آمدند تا به‌ کاربر در یافتن محتوای دلخواهشان یاری برسانند؛ اما تعداد موتورهای جستجو در کنار بهره‌گیری آن‌ها از الگوریتم‌هایی متفاوت برای یافتن و دسته‌بندی نتایج، کاربران را به استفاده از چندین ابزار جستجو سوق می‌داد. این عوامل در نهایت زمینه‌ساز تولد متاسرچ‌ها یا ابرجستجوگرها شد فول استک چیست.

متاسرچ‌ها در حقیقت بین وب‌سایت‌های مختلف و کاربران، نقش واسطه‌ای را ایفا می‌کرد که کاربر به‌ مدد آن‌ها، در پاسخ به کوئری (عبارات جستجو، سوال یا واژه‌ی مورد نظر خود)، به جای اینکه تنها نتایج یک منبع را مشاهده کند، فهرستی از نتایج چندین منبع را در اختیار داشته باشد؛ در واقع متاسرچ،‌ با جمع‌آوری اطلاعات از سایر سرویس‌ها و موتورهای جستجو و با فیلترگذاری‌ آنها، امکان مقایسه و انتخاب بیشتری به کاربر می‌داد.

با رشد فزاینده‌ی حجم داده‌ها در فضای اینترنت و ورود کسب‌و‌کارهای گوناگون به دنیای مجازی، نیاز به متاسرچ‌ها از سامان‌دهی نتایج موتور‌های جستجوی فراتر رفت؛ زیرا با آغاز به‌کار‌ سرویس‌هایی که در قبال ارائه‌ی خدمات یا فروش کالا از کاربر پول دریافت می‌کردند، افراد به‌دنبال ابزاری برای مقایسه‌ی کیفیت و هزینه‌ی چنین خدمات و کالاهایی بودند، همین موضوع دامنه‌ی فعالیت متاسرچ‌ها را گسترده‌تر کرد؛ به‌طوری که امروزه شاهد فعالیت متاسرچ‌‌ در حوزه‌های مختلفی هستیم.

یکی از حوزه‌های پرطرفدار فعالیت متاسرچ‌ها گردشگری و توریسم است. با توجه به اینکه امروزه اینترنت به مقصد ابتدایی کاربران برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ تور، رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما بدل شده است، از این‌رو برای پاسخ‌گویی به نیاز آن‌ها، طیف گسترده‌ای از متاسرچ‌ها در ابعاد جهانی فعالیت می‌کنند که از جمله‌ی شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون تری‌واگو، تریپ‌ادوایزر، اکسپدیا و ویگو اشاره کرد که درگاه‌ها و فروشگاه‌های خود را در کشور‌های مختلف به‌صورت محلی همراه با سرویس‌های جهانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

شاید از خود بپرسید که درآمدزایی متاسرچ‌‌ها از چه طریقی صورت می‌‌گیرد؟ در پاسخ باید بگوییم آن دسته از متاسرچ‌هایی که کاربران را به سمت فروشگاه‌ها و full stack چیست ارائه‌کنندگان اصلی خدمات ارجاع می‌دهند، از طریق دریافت پورسانت فروش از فروشندگان خدمات و همچنین تبلیغات درآمد کسب می‌کنند و کاربران خود را در پروسه کسب درآمد وارد نمی‌کنند.

در مجموع باید متاسرچ‌ها را سرویس‌هایی کاربردی بدانیم که مجموعه‌ای از داده‌های غربال‌شده را در راستای پاسخ بهتر به نیاز کاربران به وی نمایش می‌دهند. طراحی سایت با در نظر داشتن تصویر کاربرانی که همه سوال‌های خود را در اینترنت جستجو می‌کنند و قابلیت مقایسه و انتخاب آگاهانه متاسرچ‌ها، احتمالاً حضور پررنگ‌تری از این شیوه‌ی کسب‌وکار را شاهد خواهیم بود.

منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

سیل خروج بنیان‌گذاران استارتاپ‌های تصاحب‌شده توسط فیسبوک همچنان ادامه دارد. برندن ایرایب، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آکیولس نیز این شرکت را ترک کرد.

برندن ایرایب، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آکیولس، امروز اعلام کرد که فیسبوک را ترک خواهد کرد. به گزارش TechCrunch، ایرایب این تصمیم را ظاهراً پس از لغو نسل بعدی هدست واقعیت مجازی این شرکت یعنی «ریفت ۲» در هفته‌ی گذشته که خود او مسئول توسعه آن بود، اتخاذ کرده است برنامه نویسی چیست؟

ایرایب و تیم اجرایی فیسبوک دیدگاه‌هایی اساساً متفاوت درباره آینده آکیولس داشتند که به مرور زمان این اختلاف نظر عمیق‌تر شده و ایرایب نیز علاقه‌ای به تلاش بیشتر برای به کرسی نشاندن دیدگاه خودش ندارد.

brendan iribe

وی جدایی خود را در یک پست فیسبوک بدین گونه اعلام کرد: «از روزی که ما آکیولس را در ژوئیه ۲۰۱۲ تاسیس کردیم، اتفاقات بسیاری افتاده‌ است. من هیچ‌وقت نمی‌توانستم تصور کنم که تا چه میزان موفق خواهیم شد و تا کجا پیش خواهیم رفت. امروز، پس از هفت سال فوق‌العاده، در حال جدایی هستم. من به آنچه با یکدیگر به‌دست‌ آوردیم، بسیار افتخار می‌کنم و قدردان آن هستم. ما یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تحقیقاتی و مهندسی در تاریخ را گردهم آوردیم، که اولین حضور واقعی واقعیت مجازی را با آکیولس ریفت (Rift) و تاچ (Touch) رقم زده و یک صنعت نوپا را الهام بخشیده‌ است. ما انقلابی را شروع کردیم که دنیا را از جهاتی که حتی نمی‌توانیم متصور برنامه نویسی شویم، متحول می‌کند. با این حال، با وجود اینکه بسیار پیش رفته‌ایم، اما مسیر تازه شروع شده‌ است. مایکل آبراش درست می‌گوید که «این‌ها روزهای خوب قدیمی هستند». هم‌اکنون زمانی است که ما باید پیشگامان پلتفرم و مدیوم بزرگ بعدی باشیم. حال زمان ماست تا این فناوری را بیش از پیش توسعه دهیم. هر قسمت از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیاز به بهبود دارد، مخصوصا سخت‌افزار و فناوری پایه و آکیولس بهترین تیم را در جهان اندروید برای این کار دارد. اگرچه تا عرضه عینک‌های هوشمند جادویی که همه ما رویای آن را در سر می‌پرورانیم، فاصله داریم اما آن‌ها تقریبا در دسترس ما هستند. کار کردن با بسیاری از افراد با استعداد در آکیولس و فیسبوک، دگرگون‌کننده‌ترین تجربه من از زندگی کاری‌ام است. وقتی کسی ما را تشویق کرده یا از ما تشکر می‌کند، ما می‌گوییم «تلاش تیمی». موفقیت آکیولس تنها به‌دلیل تلاش تیمی خارق‌العاده، میسر شده‌ است. من خالصانه از تمامی کسانی که عضوی از این مسیر حیرت‌انگیز بوده‌اند، تشکر می‌کنم؛ مخصوصا از مارک که به این تیم و آینده VR و AR باور دارد. برای من، این اولین استراحت در ۲۰ سال گذشته است. الان زمان استراحت، تجدید قوا و خلاق بودن است. من برای اتفاقات بعدی هیجان زده‌ام.

brendan iribe

لغو نسل بعدی هدست واقعیت مجازی قدرت‌گرفته از PC «ریفت ۲» نشان می‌دهد که مدیریت اجرایی فیسبوک به هدست‌های مستقلی که نیازی به اتصال برنامه نویسی چیست؟ به یک رایانه یا گوشی خارجی ندارند، بیشترین توجه را دارد. در ماه می، آکیولس از هدست ۱۹۹ دلاری Oculus Go رونمایی کرد و برنامه‌ای برای عرضه‌ی هدست Oculus Quest در بهار آتی با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلاری دارد. یک سخنگوی فیسبوک گفته که PC VR قسمتی از برنامه‌ی آینده شرکت است و موضوعی که تیم ایرایب روی آن کار می‌کردند، در محصولات آینده به‌کار گرفته خواهد شد.

خروج ایرایب در زمانی اتفاق افتاده است که تعدادی از بنیان‌گذاران استارتاپ‌های نامی تصاحب‌شده توسط فیسبوک نیز، در حال خروج از این شرکت هستند. کمتر از یک ماه گذشته، بنیان‌گذاران اینستاگرام، کوین سایستروم و مایک کریگر اعلام کردند که قصد خروج از این شرکت را به علت تنش‌های موجود دارند. هم‌بنیان‌گذار واتساپ، جان کوم، نیز فیسبوک را امسال ترک کرد. همکار ایرایب و هم‌بنیان‌گذار آکیولس، پالمر لاکی، فیسبوک را در اوایل ۲۰۱۷ ترک کرد.

ایرایب پس از تصاحب ۲ میلیارد دلاری Oculus VR توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۴، وارد این شرکت شد. در آن زمان، وی مدیرعامل این شرکت بود. پس از یک سازمان‌دهی مجدد و اساسی در اواخر ۲۰۱۶، ایرایب از سمت مدیرعاملی کنار گذاشته شده و رئیس بخش PC VR شد.

قبل از بنیان‌گذاری Oculus VR، ایرایب در Gaikai کار می‌کرد؛ یک استارتاپ گیمینگ ابری که سونی در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۳۸۰ میلیون دلار به تصاحب خود درآورد. قبل از آن نیز، Scaleform را بنیان‌گذاری کرده بود؛ یک ابزار رابط کاربری گیمینگ که اتودسک در سال ۲۰۱۱ با مبلغ ۳۶ میلیون دلار آن را خرید.


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

فیلم Don't Worry, He Won't Get Far on Foot با بازی ستارگانی چون جونا هیل، رونی مارا و واکین فینیکس که گاس ون سنت را در مقام کارگردان دارد، یکی از درام‌های مهم، آرام‌سوز و دیدنی ۲۰۱۸ است.

فیلم جدید گاس ون سنت، داستان واقعی زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که در ابتدا درون یک تصادف نابود شد و بعد، فرصتی برای شروع دوباره پیدا کرد

در میان آثار فوق‌العاده‌ی هنری یا بلاک‌باسترهایی که هر کدام با شیوه‌های مخصوص به خودشان رکوردهای فروش را جابه‌جا می‌کنند، هنر هفتم هر سال با فیلم‌هایی هم روبه‌رو می‌شود که در جایی مابین این هیاهو، قصه‌شان را به طرز شیرینی تحویل‌مان می‌دهند و آن‌قدر هم نکات مثبت دارند که اشکالات‌شان جلوی لذت بردن تماشاگران جدی‌تر سینما از آن‌ها را نگیرد. فیلم‌هایی که تجربه‌های منحصر به فردی نیستند، در فصل جوایز هم آن‌چنان به چشم نمی‌خورند و برای سودآوری نیز ساخته نشده‌اند. آن‌ها وجود دارند تا دنبال‌کنندگان پروپا قرص هنر هفتم در یک زمان دوساعته‌ی دوست‌داشتنی نگاه‌شان کنند و بعد از کمی فکر درباره‌ی هویتی که داشتند، درون ذهن خود آن‌ها را به لیست فیلم‌های لایق تماشایی که دیده‌اند بیافزایند. Don't Worry, He Won't Get Far on Foot، فیلم جدید کارگردان لایق احترامی که پیش‌تر با Good Will Huntingو Milk دو بار نامزدی اسکار بهترین کارگردانی سال را به چنگ آورده است، چیزی نیست جز یکی از همین فیلم‌های دیدنی، آرامش‌بخش، اشکال‌دار و در نوع خود پراهمیت. فیلمی که با رعایت صحیح بسیاری از کهن‌الگوهای آشنای سینمایی و ترک انداختن به وجود آن‌ها در برخی اوقات، به روایت قصه‌ای واقعی درباره‌ی یک طنزپرداز دوست‌داشتنی می‌پردازد؛ جان کالاهان یا فردی که زندگی‌اش بعد از نابود شدن، تازه فرصت شروع را پیدا کرد.

Don

Don

کالاهان به عنوان یک کارتونیست و طنزپرداز نسبتا شناخته‌شده، فردی دائم‌الخمر بود که بعد از تصادف دهشتناکش فکر می‌کرد دیگر زندگی بی‌معنایی خواهد داشت ولی با پشت سر گذاشتن اعتیادش حتی به ورای داشته‌هایش در زمان گذشته دست پیدا کرد.گاس ون سنت برای اجرای نقش او از واکین فینیکسی بهره می‌برد که به تنهایی جزئیات نقش را افزایش داده است و حتی برای یک ثانیه از فرم ایده‌آل و درگیرکننده‌اش فاصله نمی‌گیرد. اجرای فینیکس در نقش کالاهان خالی از نقص جلوه می‌کند و حتی گاهی اوقات، او را مشخصا به سطحی بالاتر از شخصیت ترسیم‌شده درون فیلم‌نامه می‌رساند. اما این وسط مهم‌ترین ابزار برای بیان زندگی کالاهان، کارگردانیِ هوشمندانه‌ی ون سنت است که از واقع‌گرایی‌هایی بی‌نهایت و رسیدن به مرز فیلم‌های داستانی و مستند در تعداد مشخصی از سکانس‌ها، به فرمی عالی برای روایت قصه‌اش می‌رسد. فرمی نسبتا بدون نظم که سعی می‌کند بیشتر به شخصیت بپردازد و رخدادها را نه بر اساس ترتیب زمانی‌شان که بر پایه‌ی نحوه‌ی مرتب شدن آن‌ها در ذهن چنین انسان پخته‌شده‌ای نشان‌مان دهد. مثلا در همان اوایل فیلم سکانسی وجود دارد که در آن کالاهان موقع حرکت با ویلچر الکتریکی‌اش به روی زمین پرتاب می‌شود و عده‌ای نوجوان می‌آیند و سعی می‌کنند او را دوباره روی ویلچرش بگذارند. این لحظه در نگاه مخاطب بدون شک در قامت سکانسی پرشده از ناامیدی و آزاردهنده ظاهر می‌شود و کالاهان را هم به عنوان یک فرد بازمانده از حرکت و متوقف در زندگی نشان می‌دهد.

انسانی که دیگر توانایی‌های قبلی‌اش را ندارد و عملا باید زندگی نباتی داشته باشد. اما اندکی بعد کارگردان به سراغ قسمت‌های آغازین ماجرا می‌رود و کالاهان را روی دو پایش نشان می‌دهد. یک شخصیت الکلی و کم‌ارزش که دنیایش بر پایه‌ی وقت گذراندن مطلق پیش می‌رود و پس از نابودی، کنار آمدن با مشکلش و کنار گذاشتن الکل، استعدادهایش را پیدا می‌کند. در انتهای فیلم، گاس ون سنت مجددا ادامه‌ی همان سکانس ابتدایی را که در آن کالاهان از روی ویلچرش افتاده بود به تصویر می‌کشد. این‌گونه که پسرهای نوجوان او را از روی زمین بلند می‌کنند، به روی ویلچرش می‌نشانند، با او حرف می‌زنند و طنزپردازی‌های تصویری‌اش را به باد تعریف و تمجید می‌گیرند. این‌جا نگاه مخاطب به همان تصویری که بار اول آزاردهنده به نظر می‌رسید، ستایش‌محور می‌شود و فیلم‌ساز نادرستی قضاوت بیننده را به رخ او می‌کشد. اگر می‌خواهید بهتر از قبل چرایی جذابیت اثر در ارائه‌ی محتوایش را درک کنید، کافی است همین‌قدر بدانید که Don't Worry, He Won't Get Far on Foot با روایت گسترده و خاص داستانش، انواع و اقسام چنین زیبایی‌هایی را درون خود جای داده است.

Don

فیلم همواره هم در حفظ فرمت ایده‌آل خود موفق نیست و بعضی مواقع جنس معناسرایی‌ها و روایتش را گم می‌کند

البته متاسفانه باید پذیرفت که فیلم همواره هم در حفظ فرمت ایده‌آل خود موفق نیست و بعضی مواقع جنس معناسرایی‌ها و روایتش را گم می‌کند. طوری که ممکن است این حرکت‌های مداوم مابین برخی از جنس‌های داستان‌گویی سینمایی، باعث فاصله گرفتن اندک برخی بیننده‌ها از آن هم بشود و کاری کند که نتوان روایت قصه در آن را نیز کاملا ستایش کرد. همچنین وجود اشکالاتی مانند عدم پردازش تمام عناصر تاثیرگذار در داستان و وجود نداشتن ابزارهایی قابل درک برای توضیح آن، باعث می‌شود که چه سطح شخصیت‌پردازی و چه قدرت هم‌ذات‌پنداری فیلم به نوعی کاهش بیابند و اثر نتواند از همه‌ی پتانسیل‌های خود، بهترین بهره را ببرد. نمونه‌ی چنین چیزی را هم می‌توان در ذات کارتونیست و طنزپرداز کالاهان دید که در هیچ‌جایی از فیلم، ریشه‌ی درستی از آن نمایش داده نمی‌شود و همیشه بیننده را از این نظر، اذیت می‌کند. چون ما هرگز درون‌ریزی‌های جان را انقدر نمی‌شناسیم که بفهمیم چرا یک روز روی ویلچر قلم به دست گرفت و شروع به نقاشی کرد. همین هم سبب می‌شود که کنشِ او در داستان، آن‌قدرها اثرگذار جلوه نکند و فارغ از ماهیت جذب‌کننده‌اش، فایده‌ای مبنی بر کاهش فاصله‌ی مخاطب از اثر ون سنت، نداشته باشد.

Don

دیالوگ‌نویسی‌های عالی و شیمی‌های خواستنی حاضر در Don't Worry, He Won't Get Far on Foot هنگام ترکیب با اجراهای فوق‌العاده‌ی جونا هیل و واکین فینیکس و نقش‌آفرینی‌های فرعی راضی‌کننده‌ای همچون بازی‌های رونی مارا و جک بلک در فیلم، تاثیر به‌سزایی در شکل‌گیری بسترهای داستان‌گویی آن دارند و در کنار پرداخت قابل قبول فیلم‌ساز به تمامی کاراکترهای اصلی و فرعی، به خوبی تماشاگر را با قصه همراه می‌کند. همچنین طراحی ساده اما جذب‌کننده‌ی محیط‌ها و لباس‌ها در ساخته‌ی ون سنت تبدیل به دلیلی برای دوست داشتن آن شده‌اند و در عین حال فیلم‌برداری، میزانسن و دکوپاژهای فیلم هرگز آن‌قدر قدرتمند نیستند که بخواهند در ذهن بیننده حکم یک نقطه‌ی قوت بسیار پررنگ را پیدا کنند. هرچند که این حتی برای یک ثانیه به معنی پایین‌تر از حد استاندارد بودن‌شان نیست و صرفا به عدم اثرگذاری جدی آن‌ها در بالا بردن سطح تجربه‌ی خلق‌شده در ساخته‌ی مورد بحث اشاره دارد.

برخورد احساسی، محترمانه و صمیمانه‌ی فیلم‌ساز با تمام شخصیت‌ها، رخدادها و حتی لوکیشن‌های حاضر در فیلمش، این احساسات را به مخاطب نیز منتقل می‌کند و به او اجازه و بعد جرئت نفس کشیدن در جایگاه شخصیت‌های فیلم و بعدتر در میان آن‌ها را می‌دهد. از این جهت که در ابتدای کار درد کشیدن‌های کالاهان و دغدغه‌های پیش پا افتاده و قابل لمسش مخاطب را در چنگ خود می‌گیرند و سپس تاثیرگذاری همه‌چیز روی شکل و معنای زندگی او، ما را از هم‌ذات‌پنداری با کاراکتر به همراهی با کاراکتر می‌رساند. پیشرفتی هیجان‌انگیز که بیننده را در جمع‌ها و صحبت‌ها و دغدغه‌های آدم‌های مقابل دوربین دخیل می‌کند و ورای لبخند زدن یا بغض کردن، حسی برآمده از تعلق به جهان آن‌ها را با ما به اشتراک می‌گذارد. و از آن‌جایی که این جهان دنیای واقعی خودمان است، چنین حسی شدیدا می‌تواند تماشاگر را غرق فیلم کند.

Don

احساس‌گرایی جذاب و به‌جای فیلم‌ساز در خلق اثر، ما را به آرامی به درون دغدغه‌ها، بحث‌ها و دنیای واقعی شخصیت‌ها می‌برد

بزرگ‌ترین درس و آورده‌ی محصول سینمایی جدید گاس ون سنت، نگاه متوازن و بی‌قضاوت او به رخدادی است که شدیدا قضاوت‌خیز به نظر می‌رسد. رخدادی که یک نفر می‌تواند آن را به عنوان فاجعه‌ای تلخ و دهشتناک نگاه کند و تصویری زجردهنده از آن بکشد و یک نفر می‌تواند از آن حماسه‌ای بسازد که انگار همگان را به تجربه‌ی چنین رخداد تلخی دعوت کرده است. ولی ون سنت هم بدی‌ها، هم خوبی‌ها، هم تلخی‌ها و هم شادی‌هایی را که در پس تک‌تک اتفاقات حاضر در داستان واقعی‌اش وجود دارند، بی کم‌وکاست روی پرده‌ی نقره‌ای می‌برد و از مخاطب نه انتخاب یکی از این دو جلوه که پذیرش کل آن را می‌خواهد. پذیرش این که یک تصمیم درست می‌توانست کالاهان را روی پاهایش نگه دارد و آینده‌ای متفاوت را برای وی خلق کند و پذیرش این که نگرفتن همان تصمیم او را به شکست مطلق و تصمیم‌گیری تازه‌ای رساند که شاید بزرگ‌ترین هدیه از سوی کائنات را تقدیمش کرد. همین‌قدر غیر ایده‌آل، همین‌قدر باورپذیر، همین‌قدر غیر قابل فهم، همین‌قدر خالی از دستورات تغییرناپذیر و همین‌قدر یادآور زندگی حقیقی.


منبع: زومجی

  • آنکو پروگرمر
  • ۰
  • ۰

شهر استانبول و کشور گرجستان امروزه به یکی از توریست‌خیزترین مناطق گردشگری و توریستی در جهان تبدیل شده اند. به صورتی که هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر و توریست از سراسر جهان این دو منطقه را محلی بسیار مناسب برای سفر و اقامتی موقت می‌دانند.

بسیاری از گردشگران و توریست‌ها در انتخاب مقصدی بین استانبول و گرجستان بر سر دو راهی قرار می‌گیرند که کدام یک را به عنوان مقصد انتخاب کنند. برای داشتن سفری خوش و لذت‌بخش تور استانبول لست تورز یا تور گرجستان لست تورز را امتحان کنید و سفری خوش را برای خود و خانواده رقم بزنید. ما در این مطلب قصد داریم این دو منطقه پر جنب و جوش را با یک دیگر مقایسه کنیم تا اطلاعات کافی برای انتخاب مقصد را داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.

هتل‌های استانبول و کشور گرجستان:

یکی از موضوعاتی که همیشه اهمیت بسیار بالایی در انتخاب مقصد مسافران وجود داشته و هست کیفیت و قیمت هتل‌ها و محل اقامتشان است. هتل های استانبول ۴ و ۵ ستاره شهر استانبول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به دلیل وجود کیفیت بسیار خوب هتل‌ها استانبول را از دیگر شهرهای کشور ترکیه متمایز ساخته‌اند. در کل اگر بخواهیم هتل‌های شهر استانبول را با هتل‌های سراسر کشور گرجستان مقایسه کنیم باید بگوییم که هتل‌های استانبول از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. نوع سرویس‌دهی و ارائه خدمات در هتل‌های استانبول به مراتب بهتر و باکیفیت‌تر هستند. ناگفته نماند که هتل‌های کشور گرجستان با این که از نظر کیفیت و سرویس‌دهی و همچنین ارائه خدمات به پای هتل‌های استانبول نمی‌رسد در عوض با پرداخت هزینه‌ای بسیار پایین‌تر و به صرفه‌تر می‌توانید در یک هتل ۵ ستاره در کشور گرجستان اقامت کنید و پول بیشتر پس‌انداز کنید. همچنین می‌توانید برای داشتن سفری کم خرج و ارزان، تور ارزان گرجستان را رزرو کنید.

در نهایت نتیجه‌گیری کلی‌ای که می‌توانیم در رابطه با هتل‌های استانبول و گرجستان بگیریم این است که هتل‌های استانبول با کیفیت‌تر و سطح بالاتر از هتل‌های کشور گرجستان هستند و هتل‌های کشور گرجستان به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر نسبت به هتل‌های شهراستانبول هستند.

جاذبه‌های تاریخی استانبول یا جاذبه‌های تاریخی کشور گرجستان؟

امروزه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مناطق، شهرها و کشورهای توریستی داشتن جاذبه‌های تاریخی آن‌ها است که بسیار مورد استقبال گردشگران و توریست‌ها قرار گرفته‌اند. اگر شخصی قصد دیدن از جاذبه‌های کشور یا شهری را داشته باشد بی شک بازدید از جاذبه‌های تاریخی را در اولویت قرار می‌دهد. در شهر استانبول جاذبه‌های تاریخی همراه با ترکیبی از هنر و معماری بسیار خاصی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، آب انبار تاریخی باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا، موزه باستانی استانبول، باغ باشکوه دلما باغچه و قلعه یدیکوله اشاره کرد. کشور گرجستان نیز دارای جاذبه‌های تاریخی بسیار زیبا است که قدمتی بیشتر از جاذبه‌ها تاریخی شهر استانبول دارند و مربوط به تمدن‌ها و اجتماعات بسیار دور و باستانی می‌شود. می‌توان به چند نمونه از جاذبه‌های تاریخی کشور گرجستان نظیر قلعه ناریکالا، شهر سنگی اوپلیستیخه، کلیسای ترینیتی و شهر واردزیا که در دامنه کوه است اشاره کرد.
لست تورز

پس نتیجه می‌گیریم که جاذبه‌های تاریخی شهر استانبول سازه‌هایی با معماری زیبا هستند ولی در گرجستان جاذبه‌های تاریخی بیان‌گر تمدن‌ها و اجتماعاتی هستند که در گذشته‌ای دور می‌زیستند مانند شهر واردزیا که در دامنه کوه خانه‌هایی تراشیده بودند و در دل کوه زندگی می‌کردند.

جاذبه‌های طبیعی استانبول یا جاذبه‌های طبیعی کشور گرجستان؟

از دیگر موضوعاتی که می‌تواند در سفر به شهر یا کشوری حائز اهمیت برای گردشگران و توریست‌ها باشد جاذبه‌های طبیعی است مقصدی است که به آن سفر می‌کنند. همانطور که می‌دانیم شهر استانبول دارای محیطی بسیار کوچک نسبت به کشور گرجستان است و طبیعتا جاذبه‌های طبیعی کم‌تری هم نسبت به یک این کشور دارد. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی برای طبیعت‌گردی منطقه پولونزکوی است که به یک مکان طبیعی برای طبیعت‌گردی و همچنین اقامتی موقت است. می‌توانید در طبیعت بسیار زیبای این منطقه حسابی پیاده‌روی کنید و اکسیژن خالص را حس کنید و سر زنده شوید. محله کمر بوگارز نیز یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر استانبول است که در آن رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی زیادی وجود دارد و می‌تواند یک جاذبه طبیعی بسیار مناسب برای اقامتی کوتاه باشد.

پارک ملی کاچکا

لست تورز

 در کشور گرجستان به دلیل موقعیت مکانی‌ که دارد از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری طبیعی باشد. از مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعی کشور گرجستان می‌توان به گذرگاه چاوخی که در نزدیکی روستای جوتا در بین کازبگی و خوسورتی قرار دارد، دریاچه‌های رنگارنگ آبودلائوری که در روستای باریسکاهو قرار دارد، دریاچه بلک راک که یکی از جاذبه‌های بسیار معروف گرجستان است، پارک بسیار بزرگ و وسیع برجومی، دریاچه با شکوه توباوارچخیلی، گذرگاه طبیعی مستیا به اوشگولی و گذرگاه اومالو به شتیلی اشاره کرد. حال با در نظر گرفتن این موضوع که گرجستان منطقه بسیار مناسبی برای بازدید و تفریح در جاذبه‌های طبیعی است می‌تواند مقصدی مناسب برای افرادی باشد که به طبیعت و طبیعت‌گردی با تور لحظه آخری علاقه زیادی دارند.


منبع: زومیت

  • آنکو پروگرمر